avatar Ten blog rowerowy prowadzi Luszi z Gdańska, który przejechał z Bikestats 23306.32 kilometrów, który nie wyróżnia kilometrów w terenie, bo mu się nie chce, i który nie wpisuje kilometrów z trenażera, bo jeszcze donikąd na nim nie dojechał.

Kontakt

Moje Gadu-Gadu

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Luszi.bikestats.pl
Rower:Kona

System Tras Rowerowych dla Gdańska

Wtorek, 10 maja 2011 · dodano: 10.05.2011 | Komentarze 3

Wyskoczyłem na warsztaty mające na celu pomoc w opracowaniu Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska. Tutaj można sobie poczytać, o co chodzi. W skrócie mówiąc Miasto chce wznieść się na wyższy poziom roweryzacji i w tym celu organizuje spotkania z mieszkańcami w poszczególnych dzielnicach. Osowa była druga w kolejności.

Wybrałem się tam bez większych nadziei na rewolucję czy ogólnie coś ciekawego... A jednak. :) Spotkanie było bardzo owocne - frekwencja nie zachwyciła, ale za to było konkretnie i na temat, a przedstawiciele miasta (wśród których znalazły się też rowerzystki :) ) wyglądali na bardzo zaangażowanych w projekt i naprawdę zainteresowanych tym, co mamy do powiedzenia. W każdym razie poczułem, że mój głos się liczy. :) Warsztaty polegały na pracy w grupach wspólnie z architektami z BRG. Dzięki temu mogli oni dowiedzieć się, jakie są spostrzeżenia i potrzeby mieszkańców dzielnicy. Potem propozycje były dyskutowane. Poruszone zostały m.in. tematy usprawnienia przejazdu do Oliwy w czasie, gdy Kościerska nie nadaje się do sensownej jazdy, jakości dróg rowerowych w Osowej, sensu wydzielania DDR-ów i ustalania stref uspokojonego ruchu, przejazdów nad i pod obwodnicą w okolicy i inne ważne kwestie.

Poza tym dobrze było poznać przedstawicieli Biura Rozwoju Gdańska, radnych osiedlowych i lokalsów zainteresowanych ruchem rowerowym. Mam nadzieję, że projekt będzie się kręcił, a głos ludu rowerowego zostanie wzięty pod uwagę. Za tydzień w środę spotkanie w Oliwie, na którym również zamierzam być.